torsdag den 8. maj 2008

Øhh Arto... Ja nemli` Arto...

Jo, jeg har hørt navnet før, vel har jeg det, i den private sfære og i medierne. Men hvad er egentlig min opfattelse af denne hjemmeside, eller min for-forståelese...???...

Her er hvad jeg tror der er mulighed for:
-Man har en profil, eller et sted man parkere oplysninger om sig selv..
-Man har mulighed for, at ligge billeder ind af sig selv eller andre...
-Man kan skrive og give udtryk for, hvad man interesserer sig for...chat..
-At udgive sig for en anden person..

Her er hvad jeg tror besøgende skriver om:
- Interesser, fra frimærker til sex...mest det sidste (men det starter måske med, at man viser sine frimærker..!!)
- hvad de lige kommer i tanke om, eller bliver inspireret af, afhængig af hvem de har kontakt med nu og her..
-de udfordrer og udforsker hinanden på godt og ondt..

Jeg er overbevist om at Arto er en tidsrøver, både for den 12-årige og for den 35-årige. Og at siden bliver fulgt tæt at pædofile, hvor meget de så for ud af det, ved jeg ikke. Blev der ik på et tidspunkt lavet et forsøg, hvor en person fulgt af et medie, på kort tid lokkede børn til at tilkendegive at de var interesseret i sex ?? Det giver jo også et billede af brugerene på Arto (jeg er stadig i tvivl, om det var på denne side), men jeg har tilgengæld ikke hørt om ,at man lavede det modsatte eksperiment..( og nej, dette skal ikke forståes som, at det nu er børn der lokker voksne til sex..!!) Mon ikke ligeså mange børn ville sige fra..??.. og forhåbentlig flere :)...
Mine børn er ikke nået til Arto endnu, men er aktiv på lignende sider, der passer til deres alder. Og kan se der er snydere overalt, sidst min ene datter blev snydt, blev hun fra-narretalle sine møbler, for et "sølle" password. Personen udgav sig fra sin bedste og mest hjælpsomme side Og hun følte sig oprigtigtalt snydt, og var ked af det. I den situation oplevede jeg, at hendes tristhed over for en person på nettet, er sidestillet med at blive narret irl... bortset fra, at vi kunne "melde" den fæle og umoralske fætter, der nu sidder fedt i min datters dyrtkøbte sofa, og nyder solen under hendes parasol...

Ingen kommentarer: